Παρασκευή 10 Μαΐου 2013

Ψέμματα και συκοφαντίες για τα ωράρια και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών

Το ωράριο εργασίας φτάνει μέχρι τις 30 ώρες, τουλάχιστον, υποχρεωτικά, αλλά στην πράξη μπορεί να υπερβαίνει και τις 40 και περιλαμβάνει ένα πλήθος γραφειοκρατικών εργασιών και καθηκόντων, προκειμένου να λειτουργήσει το σχολείο
Είκοσι πέντε χρόνια μετά την απεργία στις εξετάσεις (7/5–23/6/1988), το υπουργείο Παιδείας με τα νέα εξοντωτικά μέτρα για τη σχολική εκπαίδευση και τα ζωντανά της στοιχεία οδηγεί τους εκπαιδευτικούς σε σύγκρουση. Την ίδια ώρα, τα φιλικά στην κυβέρνηση μέσα μαζικής ενημέρωσης εξαπολύουν τόνους ψεμάτων και συκοφαντιών για τους καθηγητές στην εναγώνια προσπάθειά τους να στρέψουν την κοινή γνώμη εναντίον τους, ποντάροντας στην ενεργοποίηση του κοινωνικού αυτοματισμού και κανιβαλισμού.
Δεν πρόλαβαν οι εκπαιδευτικοί να εκδηλώσουν τις διαθέσεις τους να αγωνιστούν ενάντια στην πολιτική που αφανίζει το δημόσιο σχολείο, τη δουλειά τους και τις ζωές τους και αμέσως έπιασαν δουλειά οι εργολάβοι της παραπλάνησης και συκοφάντησης όσων τολμούν να αντιστέκονται.
Μια ματιά να ρίξει κανείς στις εφημερίδες των τελευταίων ημερών μπορεί να το διαπιστώσει: «Απειλούν τις εισαγωγικές εξετάσεις» ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, «Απεργία στις εξετάσεις-δεν ντρέπονται οι καθηγητές» ΑΡΘΡΟ της Κυριακής, «Γιατί η ΟΛΜΕ παίζει ξανά με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις» ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, «Νάρκη της ΟΛΜΕ στις Πανελλαδικές» ΤΟ ΒΗΜΑ, «Σύγκρουση με θύματα τους μαθητές» 6 ΜΕΡΕΣ, «Τρόμος για τις Πανελλαδικές» ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, «Αγωνία για 100.000 υποψήφιους» ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ, «Στον αέρα η απεργία στις Πανελλαδικές» ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, «Απειλούν να τινάξουν στον αέρα τις Πανελλαδικές» ΗΜΕΡΗΣΙΑ κ.λπ.

Αλχημείες του υπουργείου
Το υπουργείο Παιδείας, για να πείσει την κοινή γνώμη ότι οι εκπαιδευτικοί στη χώρα μας εργάζονται λίγο, «δίνει τα ρέστα του» στη διαστρέβλωση των συγκριτικών στοιχείων του χρόνου εργασίας. Είναι γνωστή η αλχημεία του υπουργείου Παιδείας δίνοντας τα στοιχεία στο Δίκτυο Ευρυδίκη να αναφέρει μόνο το καταληκτικό διδακτικό ωράριο των 16 ωρών! Το ίδιο συμβαίνει και στα στοιχεία που έχουν δοθεί στον ΟΟΣΑ.
Στη συνέχεια οι δημοσιογράφοι της αυλής και της οθόνης «ανακαλύπτουν» τους μαθητές «που βρίσκονται στην πιο κρίσιμη φάση της ζωής τους», συμμερίζονται τους γονείς «που αγωνιούν για την τύχη των παιδιών τους», και τραβώντας το νήμα στα άκρα θυμούνται τους «βολεψάκηδες καθηγητές, τους τεμπέληδες, τους ιδιαιτεράκηδες», παρουσιάζοντας τους εκπαιδευτικούς σαν «κοπανατζήδες», «τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας».
Στην πραγματικότητα το διδακτικό ωράριο των καθηγητών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αρχίζει από τις 21 ώρες την εβδομάδα και αποκλιμακώνεται ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας σε 19, 18 και τελικά 16 μετά την εικοσαετία.
Ταυτόχρονα, όμως, το ωράριο εργασίας φτάνει μέχρι τις 30 ώρες, τουλάχιστον, υποχρεωτικά, αλλά στην πράξη μπορεί να υπερβαίνει και τις 40 και περιλαμβάνει ένα πλήθος γραφειοκρατικών εργασιών και καθηκόντων, προκειμένου να λειτουργήσει το σχολείο! Αν συνυπολογίσουμε και την εργασία στο σπίτι, που συνίσταται στην προετοιμασία της διδασκαλίας για την επόμενη μέρα και τη διόρθωση των συχνών γραπτών εργασιών των μαθητών, προκύπτει ένας αυξημένος όγκος ωρών που ξεπερνά, κατά πολύ, το ημερήσιο οκτάωρο!
Σύμφωνα με τον εκπαιδευτικό Γιώργο Καββαδία, μέλος του Κέντρου Μελέτης και Τεκμηρίωσης (ΚΕΜΕΤΕ), ο μέσος όρος διδακτικών ωρών για τους εκπαιδευτικούς των 25 χωρών από τις 27 της Ε.Ε. για την κατώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο) είναι 19,1 και για αυτούς της ανώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Λύκειο) είναι 18,4. Στην Ελλάδα, όπου δεν υπάρχει αντίστοιχος διαχωρισμός, ο μέσος όρος διδασκαλίας είναι 18,5, αντίστοιχος του μέσου όρου Ε.Ε. (19,1 και 18,4).
Οσον αφορά τους Ελληνες εκπαιδευτικούς προκύπτει ότι ως προς τον χρόνο εργασίας συνολικά σε ετήσια βάση στο σχολείο είναι 1.170 ώρες για το Γυμνάσιο και το Λύκειο, ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 1.199 για την κατώτερη και 1.166 για την ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και για την Ε.Ε./19 είναι 1.133 και 1.108, αντίστοιχα.
Ο μέσος όρος των καθαρών εργάσιμων εβδομάδων για τους εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι 38,6 εβδομάδες, ενώ στην Ελλάδα οι εργάσιμες εβδομάδες για τους εκπαιδευτικούς είναι 39, λίγο πάνω από τον μέσο όρο Ε.Ε./27.

Καθεστώς δουλείας
Τι συμβαίνει όμως και ο εκπαιδευτικός κόσμος βρίσκεται στα πρόθυμα έκρηξης; Οπως είναι γνωστό σε όσους αναπνέουν την κιμωλία μέσα στις σχολικές αίθουσες, με μια αιφνιδιαστική ρύθμιση το υπουργείο Παιδείας αυξάνει το ωράριο των καθηγητών, νομοθετεί υποχρεωτικές μεταθέσεις, ενώ τις επόμενες μέρες σχεδιάζει νέες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και υπερφόρτωση των σχολικών τμημάτων με 30 μαθητές.
Οι συνέπειες των αλλαγών αυτών είναι τραγικές καθώς σημαίνουν μόνιμη έξοδο 10.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών, αναγκαστικές μετακινήσεις τα επόμενα δύο χρόνια 10.000-15.000 μόνιμων εκπαιδευτικών, απολύσεις εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων που δεν «χωράνε» στους νέους σχεδιασμούς και μείωση κατά 10.000 των μόνιμων θέσεων εργασίας στη σχολική εκπαίδευση (οργανικών θέσεων) με ανάλογη έξοδο των εκπαιδευτικών που περισσεύουν. Οσοι απομείνουν, θα αναγκαστούν να εργάζονται σε συνθήκες γαλέρας, ενώ την ίδια ώρα πάνω τους θα κινείται απειλητικά το φάντασμα της αργίας και της διαθεσιμότητας.
  • Του Χρήστου Κάτσικα, από την Εφημερίδα των Συντακτών.

Πέμπτη 9 Μαΐου 2013

Για τα παιδιά...

Χθεσινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟΣ. Ο καθένας κάνει ότι μπορεί για να προσθέσει στην ανησυχία μας ενόψει εξεταστικής περιόδου...
Και μια γυναίκα που κρατούσε ένα μωρό στην αγκαλιά της είπε: “Μίλησε μας για τα Παιδιά”
Κι εκείνος είπε:
Τα παιδιά σας δεν είναι παιδιά σας. Είναι οι γιοι και οι κόρες της λαχτάρας για τη ζωή. Έρχονται στη ζωή με τη βοήθεια σας, αλλά όχι από σας. Και, μ' όλο που είναι μαζί σας, δεν ανήκουν σε σας. Μπορείτε να τους δώσετε την αγάπη σας, όχι όμως και τις ιδέες σας, γιατί αυτά έχουν τις δικές τους ιδέες.
Μπορείτε να στεγάσετε το σώμα τους, όχι όμως και την ψυχή τους, γιατί η ψυχή τους κατοικεί στο σπίτι του αύριο, που εσείς δεν μπορείτε να επισκεφτείτε, ούτε στα όνειρα σας. Μπορείτε να προσπαθήσετε να τους μοιάσετε, αλλά μη γυρεύετε να κάνετε αυτά να σας μοιάσουν. Γιατίν η ζωή δεν πηγαίνει προς τα πίσω και δεν σταματά στο χθες.
Εσείς είστε τα τόξα απ' όπου τα παιδιά σας σα ζωντανά βέλη θα τιναχτούν μπροστά. Ο τοξότης βλέπει το σημάδι πάνω στο μονοπάτι του άπειρου και σας λυγίζει με τη δύναμη του, ώστε τα βέλη του να τιναχτούν γοργά και μακριά. Το λύγισμά σας στο χέρι του τοξότη ας είναι για σας χαρά γιατί, όπως αυτός αγαπά τα βέλη που πετούν , έτσι αγαπά και τα τόξα που είναι σταθερά.
(Χαλίλ Γκιμπράλ – “Ο Προφήτης” σελ. 33-34)
  • Μοιράστηκε στο σχολείο μας τη μέρα που ήρθαν για ενημέρωση των Γονέων από τις υπεύθυνες του ΚΕΣΥΠ Πατησίων, Αν. Κατσιαφίτου – Γλ. Κιαμίλη.

Τετάρτη 8 Μαΐου 2013

Η λιτότητα βλάπτει σοβαρά την Παιδεία


Η ταινία είναι έργο των εκπαιδευτικών και μαθητών του σχολείου CEIP Valderrobles Vicente Ferrer Ramos του Teruel στην Ισπανία που επέλεξαν αυτό τον δημιουργικό τρόπο να διαμαρτυρηθούν για τις περικοπές και τη συρρίκνωση της δημόσιας παιδείας.
Κάθε ομοιότητα με την κατάσταση του δημόσιου σχολείου στην Ελλάδα ΔΕΝ είναι τυχαία.
Η λιτότητα βλάπτει σοβαρά την παιδεία και ανοίγει ανεπούλωτες πληγές στην κοινωνία. Το φαινόμενο των αναλφάβητων και των μαθητών που εγκαταλείπουν νωρίτερα το σχολείο επιστρέφει. Όχι μόνο στις χώρες που πλήττονται από την κρίση. Σύμφωνα με στοιχεία του γερμανικού υπουργείου Παιδείας 7,5 εκατομμύρια άνθρωποι ηλικίας από 14 έως και 64 είναι λειτουργικά αναλφάβητοι, ενώ το 15% του ενεργού πληθυσμού δεν ξέρει καθόλου γραφή και ανάγνωση. Και δεν είναι όλοι μετανάστες, αλλά ένα μεγάλο μέρος Γερμανοί.

Τρίτη 7 Μαΐου 2013

Εκδρομή στη Σύρο – 4

Ένα δημοσίευμα ακόμα από την εκδρομή των παιδιών μας στη Σύρο με φωτογραφίες που μας έστειλαν γονείς - μέλη μας στο e-mail του Συλλόγου μας. Κάντε το κι εσείς όταν θέλετε να μοιραστείτε κάτι με όλους τους γονείς του 54 Λυκείου.

Και οι τρεις σημερινές φωτογραφίες έχουν να κάνουν με τους καθηγητές μας που συνόδευσαν τα παιδιά μας στην εκδρομή που έκαναν στο κυκλαδίτικο νησί Σύρο. Στιγμές που θα θυμούνται όλοι για πάρα πολύ καιρό...

Να και η Λυκειάρχισσα κ.Ευαγγελία Δεληγιάννη  με εκδρομική ενδυμασία λίγο πιο ανάλαφρη. Ότι καλύτερο για τέτοιες ώρες... Παρ' όλο που ήταν αυστηρή στις οδηγίες που έδωσε στα παιδιά πριν φύγουν, εντούτοις όλα έχουν να πουν τα καλύτερα γι' αυτήν...

Κυριακή 5 Μαΐου 2013

Πάσχα το ελληνικόν!..

 
Βρεθήκαμε στην ελληνική επαρχία το φετινό Πάσχα κοντά σ' αυτούς που επιμένουν στα έθιμα και θέλουν το αρνί στη σούβλα μια τέτοια μέρα. Χρόνια πολλά σε όλους!

Σάββατο 4 Μαΐου 2013

Καλή Ανάσταση! Χρόνια πολλά!

 
Με τις ευχές μας για καλό Πάσχα, καλή Ανάσταση σε όλους τους γονείς, τους καθηγητές και τους μαθητές του 54 Λυκείου Αθηνών... Επειδή αυτές τις μέρες σ' αυτά αναλώνονται οι άνθρωποι καθημερινά...

Παρασκευή 3 Μαΐου 2013

Ένα σχολείο με έναν μαθητή!


Μικρού μήκους ντοκιμαντέρ για το δημοτικό σχολείο της Γαύδου... Πάντα υπάρχουν και χειρότερα...

Στο σχολείο της μικρής Ιωάννας, δεν ακούγονται  οι φωνές άλλων συμμαθητών, τα γέλια, η φασαρία, τα παιχνίδια και τα πειράγματα μέσα στην τάξη ή στα διαλείμματα. 
Και αυτό γιατί η Ιωάννα είναι η μοναδική μαθήτρια του δημοτικού σχολείου της Γαύδου. 
Ένα συγκινητικό μικρού μήκους ντοκιμαντέρ που ετοίμασε το ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ Χανίων και μας παρουσιάζει το flashnews.gr, αποτυπώνει τις μαθητικές στιγμές του μικρού αυτού κοριτσιού που παίζει με τα μαλλάκια του αμήχανα όταν τα καταγάλανα ματάκια του κοιτούν το φακό.
Μπορεί η Ιωάννα να είναι η μόνη μαθήτρια στο σχολείο της, δεν είναι όμως μόνη της, έχει συνοδοιπόρο της δασκάλα της και οδηγό τα όνειρά της.