Με
16.000 καθηγητές λιγότερους και με
προγράμματα σπουδών τα οποία ακόμη δεν
έχουν ψηφιστεί ξεκινάει σε λίγες
εβδομάδες η πιο «καυτή» σχολική χρονιά
για τους 650.000 μαθητές της Β/βάθμιας
Εκπαίδευσης (Γυμνάσια, Λύκεια,
Επαγγελματική Εκπαίδευση).
ΣΟΚ ΚΑΙ ΔΕΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Σε
σχέση με την σχολική χρονιά που πέρασε
(2012/13) οι καθηγητές που καλούνται να
λειτουργήσουν, τη νέα σχολική χρονιά
(2013/14) τις περίπου 3.500 σχολικές μονάδες
της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια,
Λύκεια, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ) θα είναι μειωμένοι
κατά περίπου 15.000! Πρόκειται για μια
πρωτοφανή και επικίνδυνη κατάσταση
η οποία θα έχει σοβαρές συνέπειες στην
εκπαιδευτική διαδικασία των εκατοντάδων
χιλιάδων μαθητών.
Ήδη
στα μέσα του καλοκαιριού, το Υπουργείο
Παιδείας απομάκρυνε από τις σχολικές
αίθουσες 2.500 Καθηγητές επαγγελματικών
μαθημάτων.
Στους
παραπάνω εκπαιδευτικούς έρχονται να
προστεθούν, ως έλλειμμα βεβαίως, 5.000
περίπου αναπληρωτές καθηγητές οι οποίοι,
χρόνια τώρα και μέχρι πέρσι κάλυπταν
κενά σε όλη την Ελλάδα, αλλά τη νέα
σχολική χρονιά δεν πρόκειται να
επαναπροσληφθούν.
Επίσης,
με βάση τα στοιχεία, περίπου 3.500
Καθηγητές έχουν κάνει αίτηση συνταξιοδότησης
και δεν θα βρίσκονται μέσα στις σχολικές
τάξεις το Σεπτέμβριο.
ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΦΕΤΟΣ ΣΤΙΣ
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ
|
|
Καθηγητές σε διαθεσιμότητα ή
μετακίνηση εκτός σχολείου
|
2.500
|
Καθηγητές προς μετάταξη
|
5.000
|
Αναπληρωτές Καθηγητές που δεν
θα βρίσκονται τη νέα σχολική χρονιά
στο κανονικό πρόγραμμα του σχολείου
|
5.000
|
Καθηγητές που έχουν υποβάλλει
αίτηση για συνταξιοδότηση
|
3.500
|
Σύνολο Καθηγητών που θα λείπουν
φέτος από τις σχολικές τάξεις
|
16.000
|
Την
ίδια ώρα με την τακτική των διαπιστωτικών
πράξεων και εν μέσω θέρους, βαφτίζει
ουσιαστικά, πλεονάζοντες ολόκληρους
κλάδους κατά Περιφέρεια αφού καλεί
όλους τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν
σ' αυτούς να κάνουν τελικά, αίτηση
οικειοθελούς αποδοχής του ορισμού τους
ως πλεονάζοντες και υποχρεωτικής
μετάταξής τους στην πρωτοβάθμια
εκπαίδευση ή σε διοικητικές θέσεις του
Υπουργείου Παιδείας. Πρόκειται για
μια τακτική τρομοκράτησης του συνόλου
των εκπαιδευτικών και εμπέδωσης της
αντίληψης ότι όλοι βρίσκονται υπό
καθεστώς ομηρείας. Προφανώς το
Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να ανοίξει
το δρόμο για την κατασκευή νέων
«δεξαμενών» τροφοδότησης των 12.500
διαθεσιμοτήτων – απολύσεων, μέχρι
το τέλος Σεπτέμβρη και των άλλων 12.500,
μέχρι το τέλος του 2013.
Το
Υπουργείο Παιδείας προχωρά σε υποχρεωτικές
μετατάξεις εκπαιδευτικών πριν γίνουν
οι αποσπάσεις, πριν ακόμη καλυφθούν
οι ανάγκες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
και χωρίς να έχει συστήσει νέες
οργανικές θέσεις στην πρωτοβάθμια
εκπαίδευση ή στις διοικητικές υπηρεσίες.
Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι θέσεις
αφορούν κατά κύριο λόγο τα ολοήμερα
Δημοτικά με Ενιαίο Αναμορφωμένο
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), που
είναι ενταγμένο στα ΕΣΠΑ, με ημερομηνία
λήξης 31/12/2015 και χρηματοδότηση 107 εκ.
ευρώ. Ο αριθμός των πλεοναζόντων
επίσης, που έχει ανακοινώσει το Υπουργείο
ήδη υπερβαίνει τον αριθμό των λεγόμενων
«κενών» θέσεων, χωρίς να δεσμεύεται
για την τύχη όσων εκπαιδευτικών δεν
μεταταχτούν (περίπου 1300). Τουναντίον, ο
υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης με
δήλωσή του στην εφημερίδα GREEK HERALD TRIBUNE,
ξεκαθαρίζει την πρόθεση της κυβέρνησης
να θέσει σε διαθεσιμότητα και να
προχωρήσει και σε απολύσεις, όσων
«περισσέψουν».
Οι
αριθμοί είναι αμείλικτοι και το ίδιο
και οι προθέσεις του Κυβερνητικού
επιτελείου. Από την επεξεργασία των
στοιχείων προκύπτει ότι την 1.1.2010 ο
αριθμός των υπηρετούντων στη δευτεροβάθμια
εκπαίδευση ανερχόταν σε 102.360,
(μόνιμοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι) ενώ
την 1.1.2013 σε 86.842, άρα είχαμε μείωση
της τάξης του 15,2%. Λαμβάνοντας υπόψη τις
προθέσεις για μείωση κατά 150.000 των
δημοσίων υπαλλήλων μέχρι το 2015, το
εκπαιδευτικό προσωπικό σχεδιάζεται να
μειωθεί κατά περίπου 20.000. Που σημαίνει
ότι την εξαετία 1.1.2010 έως 1.1.2016 ο αριθμός
του εκπαιδευτικού προσωπικού της
δευτεροβάθμιας θα φθάσει τις 67.000,
δηλαδή 35.000 μείον, που σημαίνει ότι
επιχειρούν να εξαφανίσουν από το
εκπαιδευτικό τοπίο της Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης πάνω από το 1/3 του προσωπικού
που υπηρετούσε πριν από τρία χρόνια.
ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΠΟΜΟΡΦΩΣΗΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Η
διαδικασία που έχει επιλεγεί δεν είναι
«νοικοκύρεμα» όπως θέλει να την
παρουσιάσει η κυβέρνηση, την οποία
συμφέρει να μιλά για έναν «ανορθολογισμό»
στην κατανομή του προσωπικού, τη
στιγμή που υπάρχουν τεράστια κενά που
μόνο με διορισμούς θα μπορούσαν να
καλυφθούν πραγματικά. Πρόκειται για
χτύπημα στο δικαίωμα στη μόνιμη και
σταθερή εργασία και, βεβαίως, στο
μορφωτικό δικαίωμα εκατοντάδων χιλιάδων
μαθητών. Γιατί είναι σίγουρο ότι θα
υπάρχουν χιλιάδες κενά που θα κάνουν
μήνες να καλυφθούν, χιλιάδες καθηγητές
που θα αλλάζουν σχολεία σα να είναι
πουκάμισα και συγχωνεύσεις εκατοντάδων
τμημάτων σε όλη τη διάρκεια του σχολικού
έτους.
Γίνεται
σαφές, ότι η μείωση εκπαιδευτικών και
σχολικών μονάδων έχει σα στόχευση τον
ίδιο το μαθητικό πληθυσμό καθώς και τις
εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες που
έχουν τα παιδιά τους στη δημόσια σχολική
εκπαίδευση. Στα παγωμένα σχολεία, τα
παραφορτωμένα με μαθητές και με
τρομοκρατημένους εκπαιδευτικούς
κάνοντας «χημεία» με τα νέα προγράμματα
του Γενικού και Τεχνολογικού Λυκείου
θα βαθαίνει η εκπαίδευση της αμάθειας.
Την
ίδια ώρα οι οβιδιακές αλλαγές στα
ωρολόγια προγράμματα της δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης -κι ενώ αφυδατώνουν και
ξεγυμνώνουν το σχολείο από απαραίτητες
γνώσεις- εντέχνως ρίχνουν χιλιάδες
εκπαιδευτικούς στη δεξαμενή των
πλεοναζόντων που έχει κατασκευάσει το
υπουργείο Παιδείας. Ολόκληροι κλάδοι
μαθημάτων μειώνονται ή εξαφανίζονται
ως διά μαγείας με ένα τρόπο που φανερώνει
ότι το υπουργείο Παιδείας χρησιμοποιεί
το ωρολόγιο πρόγραμμα ως εργαλείο για
την κατάργηση οργανικών θέσεων και την
παραγωγή «υπεράριθμων» εκπαιδευτικών,
που στη συνέχεια θα τεθούν σε διαθεσιμότητα.
Η επιχείρηση αυτή είναι ηλίου φαεινότερον
ότι υπηρετεί ένα στόχο: Την έξωση από
το Γενικό Λύκειο μεγάλου μέρους του
μαθητικού πληθυσμού και τον εξαναγκασμό
του στην πρώιμη φτηνή κατάρτιση και
μαθητεία- απλήρωτη εργασία.
Αν
το 2011/12 το Υπουργείο Παιδείας «κατάφερε»
να λειτουργήσει τα σχολεία με φωτοτυπίες
αντί για βιβλία και το 2012/13 «κατάφερε»
να έχει για μήνες σχολεία χωρίς καθηγητές
καταγράφοντας χιλιάδες κενές ώρες,
είναι σίγουρο ότι η νέα χρονιά θα έχει
νέα «ποιοτικά» χαρακτηριστικά στις
συνθήκες απομόρφωσης των εκατοντάδων
χιλιάδων μαθητών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου