Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2013

Στόχος η κατασκευή σχολικής αποτυχίας

- Στα μουλωχτά περνάνε ρύθμιση που προσαρμόζει τη βαθμολογία των τετραμήνων στον βαθμό της γραπτής εξέτασης
. - Καταργείται εντελώς ο θεσμός των μετεξεταστέων στα ΕΠΑΛ και εν μέρει στα Γενικά Λύκεια.


Όλο το σύστημα έχει στηθεί στη βάση της κατασκευής σχολικής αποτυχίας προκειμένου να διευκολυνθεί τόσο ο διωγμός των πιο αδύναμων μαθητών όσο και η απόλυση του εκπαιδευτικού που «απέτυχε» να τους εκπαιδεύσει. Και τα δύο θα συμβάλουν ώστε να κριθεί ανεπαρκής η συγκεκριμένη σχολική μονάδα, που, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες, μετά από μία περίοδο χάριτος θα κλείσει.
Το νομοσχέδιο βρίθει διατάξεων που εξυπηρετούν αυτόν τον στόχο και δυσκολεύουν την προαγωγή και απόλυση των μαθητών από το Λύκειο. Καταγράφουμε ορισμένες από αυτές:
Τα θέματα στα οποία θα διαγωνίζονται οι μαθητές και των τριών τάξεων του Λυκείου θα είναι κατά το ήμισυ πανελλαδικά. Δηλαδή, θα είναι κοινά για όλους, αφού θα επιλέγονται από Τράπεζα Θεμάτων. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι πιο δύσκολα και όχι μόνο θα παρακάμπτουν παντελώς τις ιδιαιτερότητες του κάθε σχολείου και του δυναμικού του, αλλά και το αν υπήρχε καθηγητής για να διδάξει το μάθημα. Πέρυσι υπήρξαν σχολεία στα οποία δεν έφτασαν ποτέ ούτε καν οι καθηγητές των μαθημάτων κατεύθυνσης. Φέτος, δεν υπάρχει σχολείο που να έχει στη διάθεσή του όλους τους καθηγητές που χρειάζεται για να φτιάξει πρόγραμμα. Παρά ταύτα, η αιτιολογική έκθεση τολμά να διατυπώνει την άποψη ότι αυτό γίνεται για να αντιμετωπιστεί «η ανισότητα» μεταξύ σχολείων και μαθητών, καθώς έχει διαπιστωθεί ότι σε κάποια σχολεία «δεν διδάσκεται η προβλεπόμενη διδακτέα ύλη» και σε άλλα σχολεία «κάποιοι (ευτυχώς ελάχιστοι) εκπαιδευτικοί δίνουν στους μαθητές τους περιορισμένο αριθμό θεμάτων για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις».
Το ότι ο πανελλαδικός χαρακτήρας των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων ανεβάζει τον πήχη της δυσκολίας, ομολογείται και στην αιτιολογική έκθεση διά της παρακάτω επισήμανσης: Το νέο σύστημα «αποδοκιμάζει την αξιολόγηση που αποσκοπεί μόνο στην παραγωγή 'αριστούχων', η οποία και άδικη είναι (για ποιον;), αλλά και οδηγεί στον ευτελισμό της εκπαιδευτικής προσπάθειας". Τώρα, ο στόχος είναι, να μην «αποκρύπτονται τα μαθησιακά προβλήματα».
Αφού λοιπόν τα πανελλαδικά θέματα σε 39 συνολικά μαθήματα και στις τρεις τάξεις θα έχουν προκαλέσει έκρηξη σχολικής αποτυχίας, θα συμβαίνει το εξής: Για να προαχθούν και να πάρουν απολυτήριο, οι μαθητές θα πρέπει να συγκεντρώνουν μέσο όρο βαθμολογίας τουλάχιστον 10 και όχι 9,5, όπως ίσχυε μέχρι τώρα. Δεύτερη προϋπόθεση είναι να έχουν τουλάχιστον 10 στα Μαθηματικά και στα Νέα Ελληνικά και τουλάχιστον 8 σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. Ειδικά για τις απολυτήριες εξετάσεις του Λυκείου, θα πρέπει να έχουν 10 στα Νέα Ελληνικά και σε κάθε ένα από 3 μαθήματα της επιλεγείσας ομάδας προσανατολισμού και τουλάχιστον 8 σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα.
Εάν ο μαθητής δεν πληροί και τις δύο προϋποθέσεις, πράγμα που το νέο σύστημα επιδιώκει επιμελώς, επαναλαμβάνει τη φοίτηση. Όταν δεν πληροί τη δεύτερη προϋπόθεση, παραπέμπεται σε επανεξέταση. Άρα ψαλιδίζεται ο θεσμός του μετεξεταστέου. Στα Επαγγελματικά Λύκεια προϋπόθεση για την προαγωγή των μαθητών, που επίσης εξετάζονται κατά το ήμισυ σε κοινά θέματα, είναι η επίτευξη βαθμολογίας τουλάχιστον 10. Όταν ο μαθητής δεν πληροί την προϋπόθεση αυτήν επαναλαμβάνει τη φοίτηση, καθώς καταργείται εντελώς ο θεσμός του μετεξεταστέου!
Η νέα ανάγνωση του νομοσχεδίου αποκάλυψε ακόμη μία ρύθμιση που το υπουργείο Παιδείας πήγε να περάσει στα μουλωχτά και είναι βέβαιο ότι θα εκτινάξει το ποσοστό των μαθητών οι οποίοι δεν θα καταφέρουν να πιάσουν τις παραπάνω προϋποθέσεις. Στο άρθρο 49, παράγραφος στ', εξουσιοδοτείται ο υπουργός Παιδείας να καθορίσει τον τρόπο και τον βαθμό προσαρμογής της προφορικής σε σχέση με τη γραπτή βαθμολογία. Αυτό πρακτικά ακυρώνει τη βαθμολογία των τετραμήνων που έχει βάλει ένας καθηγητής, μετρώντας μια σειρά από παράγοντες και όχι μόνο τις μαθησιακές επιδόσεις του μαθητή του. Δεδομένου ότι η βαθμολογία αυτή είναι πολλές φορές υψηλότερη από τα γραπτά, ο μαθητής χάνει ένα ακόμα αβαντάζ, καθώς, αν υπάρχει διαφορά, θα κατέβει για να έρθει πιο κοντά στον γραπτό βαθμό. Επιπλέον υπονομεύεται παντελώς η σχέση του παιδιού με τον καθηγητή του και το σχολείο.
Παρά ταύτα, ο συντάκτης της αιτιολογικής έκθεσης μας ενημερώνει ότι «θα ληφθεί μέριμνα ώστε το νέο σύστημα εισαγωγής και απόλυσης να μην ανυψώσει τα ποσοστά ανεξεταστέων ή απορριπτομένων», αποκαλύπτοντας έτσι ότι αναμένουν και οι ίδιοι αύξηση της σχολικής αποτυχίας.
Το σίγουρο είναι ότι το σύστημα ορίζει ασφαλιστική δικλίδα για την απαλλαγή του από τυχόν επίμονους μαθητές nullo labore. Για πρώτη φορά τίθεται ηλικιακό όριο για τη φοίτηση στο Λύκειο, που ορίζεται το 20ό έτος… Είναι μια ρύθμιση που θα διώξει από το Λύκειο όχι μόνο τους «nullo labore», αλλά και μετανάστες μαθητές και μάλιστα με καλές επιδόσεις, που ξεκίνησαν να φοιτούν στο ελληνικό σχολείο σε μεγαλύτερη ηλικία.
  • Πηγή: ΑΥΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου